Monet kaupungit järjestävät ilotulituksia, joita kaikki voivat tulla katsomaan.

Monet kaupungit järjestävät ilotulituksia, joita kaikki voivat tulla katsomaan.

Raketteja ja kuohuviiniä

Uusivuosi on vuoden ensimmäinen ja viimeinen juhla. Juhla alkaa illalla 31. joulukuuta ja jatkuu usein 1. tammikuuta yöhön asti.

Suomessa joulua vietetään tavallisesti kotona perheen kanssa. Sen sijaan varsinkin nuoret viettävät uuttavuotta ystävien kesken.

Kun kello lähestyy kahtatoista, kokoonnutaan kellon lähelle.

Kun kello lyö kaksitoista, juodaan usein kuohuviiniä ja toivotetaan onnellista uutta vuotta!

Monet ostavat ilotulitusraketteja uutenavuotena ja ampuvat niitä itse. Monet kaupungit järjestävät ilotulituksia, joita kaikki voivat tulla katsomaan.

Onnellista uutta vuotta 2017!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste