Nyt on kesä ja mansikoiden aika. Kesällä erityisen hyvältä maistuu mansikkajäätelö.
Kotitekoinen jäätelö on halvempaa ja kätevämpää kuin kaupasta ostettu jäätelö. Nämä raidalliset jäätelöpuikot ovat raikkaita ja kauniita.
Jäätelömuotteja ja jäätelötikkuja voit ostaa isoista ruokakaupoista ja harrastusliikkeistä.
Ainekset kuuteen jäätelöpuikkoon:
1 desilitra turkkilaista jugurttia
½ ruokalusikallista hunajaa
1 maustemitta vaniljapulveria
250 grammaa mansikoita
2 ruokalusikallista laimentamatonta eli vahvaa sekamehua
Tee näin:
- Soseuta mansikat ja mehu tasaiseksi taikinaksi kulhossa.
- Sekoita jugurtti, hunaja ja vaniljapulveri toisessa kulhossa.
- Kaada jugurttia ja mansikkataikinaa jäätelömuotteihin vuoron perään. Laita lopuksi jäätelötikut muotteihin.
- Laita jäätelöt pakastimeen. Anna jäätelöiden olla pakastimessa vähintään kuusi tuntia, ennen kuin maistat niitä.
Opin uutta tietoa.