Sirkkatacoista voi tulla tulevaisuudessa suosittua ruokaa illanviettoihin.

Ohje sirkkatacojen valmistamiseen

Tässä ohje herkullisiin sirkkatacoihin.

Tässä ohje mesikolaistyylisen sirkkatacoruuan valmistamiseen.

Ohjeen mukaan saa valmistettua ruuan jopa 12:lle ihmiselle.

Ainesosat:

250 grammaa pakastettuja kotisirkkoja

Puolikas chili

2 valkosipulinkynttä

3 limeä

2 nippua tuoretta korianteria

Suolaa

Rypsiöljyä paistamiseen

1 purkki creme fraichea tai kaurafraichea

2 makeaa sipulia

2 paprikaa

2 punasipulia

1 pussi texmex-maustetta

Sirkkojen valmistelu:

  1. Jauha pakastesirkat tehosekoittimessa, pilko chilit ja valkosipuli.
  2. Kuumenna paistinpannu. Lisää pannulle 3 rkl öljyä ja pilkotut chilit ja valkosipuli. Paista 1 minuutti.
  3. Lisää pannulle öljyä ja sirkkajauheliha. Jatka paistamista  5 minuuttia.
  4. Mausta. Purista päälle limen mehua
  5. Tarjoile tacojen tai tortillojen kanssa.

Sipuli-paprikapaistos:

  1. Leikkaa sipuli. Leikkaa paprika suikaleiksi.
  2. Paista pannulla, kunnes sipulit ovat kuullottuneet ja paprikat ovat saaneet väriä. Lisää hiukan sokeria paistamisen aikana.

Punasipuli-limesalsa:

  1. Kuutioi punasipuli pieniksi kuutioiksi.
  2. Siirrä sipulikuutioit kulhoon. Lisää päälle hiukan suolaa ja sokeria.
  3. Silppua kourallinen korianteria ja lisää se sipulien sekaan
  4. Purista päälle 1-2 limen mehu. Anna maustua hetki.

Lähde Jonas Aaltio / EntoCube

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste