Mustikkapiirakka murotaikinapohjalla

Mustikkapiirakka on herkkua myös syksyllä. Mustikkapiirakkaa voit nauttia esimerkiksi kahvin kanssa. Mustikkapiirakkaan voit käyttää myös pakastemustikoita.

Tarvitset:

150 grammaa voita

1 ¼ desilitraa sokeria

1 muna

1 ½ desilitraa vehnäjauhoja

1 ½ desilitraa grahamjauhoja

½ teelusikallinen leivinjauhetta

Täyte:

5 desilitraa mustikoita

2 ruokalusikallista sokeria

Tee näin:

  1. Vatkaa voi ja sokeri valkoiseksi ja kuohkeaksi vaahdoksi.
  2. Sekoita joukkoon kananmuna ja kuivat ainesosat.
  3. Levitä taikina piirakkavuoan pohjalle ja reunoille.
  4. Kaada mustikat pohjan päälle ja ripottele sokeria mustikoiden päälle.
  5. Paista piirakkaa uunissa 200 asteessa 20–25 minuuttia.

Tarjoile mielellään vispatun kerman tai vaniljakastikkeen kanssa!

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste