Kuvassa mies kuuntelee musiikkia kännykällä.

Musiikkia voi harrastaa kuuntelemalla sitä vaikka kännykällä.

Musiikki tekee ihmiselle hyvää

Musiikin myönteiset vaikutukset ihmiseen ovat suurempia kuin on aiemmin tiedetty.

Uusimmat tutkimukset paljastavat, että jo pienet vauvat reagoivat musiikkiin ilmeillä ja liikkeillä.

Nuoret käyttävät musiikkia tunteiden säätelyyn. Musiikki tukee nuoren henkistä kasvua ja kehitystä. Musiikkia voi harrastaa esimerkiksi käymällä konserteissa, soittamalla itse jotain soitinta tai kuuntelemalla sitä vaikka kännykällä. Musiikin opiskelu toimii eräänlaisena piristeenä aivoille.

Jyväskylän yliopiston musiikin laitos tutki musiikin vaikutuksia aivoihin ja tunteisiin usean vuoden ajan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste