Mitä tehdä kotona?

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Heidi Ahlström
Uutinen julkaistu: 07.04.2020

Ei mitään tekemistä? Lue tästä jutusta, mitä tekemistä voit keksiä kotona.

Nyt kaikkien täytyy viettää aikaa kotona, jotta koronavirus ei leviä. Kotona aika voi joskus tuntua pitkältä. Silti myös kotona voi keksiä hauskaa tekemistä.

Väritä värityskuvia

Värityskuvien värittäminen vähentää stressiä. Internetissä on ilmaisia värityskuvia, jotka voit tulostaa, jos sinulla on tulostin. Kirjoita Googlen hakukenttään ilmainen värityskuva, niin löydät kuvia. Voit myös tilata värityskirjan nettikaupasta kotiin.

Soita ystävällesi videopuhelu

Juttele ystävän kanssa, vaikka et voi tavata häntä. Kun soitat ystävällesi videopuhelun, pystyt jopa näkemään hänet. Voit soittaa videopuhelun esimerkiksi ilmaisella WhatsApp-sovelluksella.

Leivo tai tee ruokaa

Oletko aina halunnut kokeilla jotakin reseptiä? Nyt siihen on hyvin aikaa. Voit katsoa reseptejä esimerkiksi Selkosanomien nettilehdestä osoitteesta www.selkosanomat.fi.

Liiku!

Tanssi, pyöritä hulavannetta ja hypi haarahyppyjä. Laita lempimusiikkisi soimaan, ja anna musiikin liikuttaa sinua.

Voit myös osallistua Fressi-kuntosalin ilmaisiin liikuntatunteihin omassa kodissasi. Ohjatut liikuntavideot löydät osoitteesta www.fressi.fi/fressitv.

Jos olet terve, voit mennä ulos kävelemään. Muista kuitenkin, että sinun täytyy kävellä tarpeeksi kaukana muista ihmisistä. Mitä kevään merkkejä huomaat luonnossa?

15 kommenttia artikkeliin ”Mitä tehdä kotona?”

  1. Minun mielipiteeni uutisesta että se on hyvä ja saadan uusia idejoita ninkun piirtäminen ja puhua ystävien kanssa

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)