Värityskuvien värittäminen sopii aikuisille ja lapsille.

Mitä tehdä kotona?

Ei mitään tekemistä? Lue tästä jutusta, mitä tekemistä voit keksiä kotona.

Nyt kaikkien täytyy viettää aikaa kotona, jotta koronavirus ei leviä. Kotona aika voi joskus tuntua pitkältä. Silti myös kotona voi keksiä hauskaa tekemistä.

Väritä värityskuvia

Värityskuvien värittäminen vähentää stressiä. Internetissä on ilmaisia värityskuvia, jotka voit tulostaa, jos sinulla on tulostin. Kirjoita Googlen hakukenttään ilmainen värityskuva, niin löydät kuvia. Voit myös tilata värityskirjan nettikaupasta kotiin.

Soita ystävällesi videopuhelu

Juttele ystävän kanssa, vaikka et voi tavata häntä. Kun soitat ystävällesi videopuhelun, pystyt jopa näkemään hänet. Voit soittaa videopuhelun esimerkiksi ilmaisella WhatsApp-sovelluksella.

Leivo tai tee ruokaa

Oletko aina halunnut kokeilla jotakin reseptiä? Nyt siihen on hyvin aikaa. Voit katsoa reseptejä esimerkiksi Selkosanomien nettilehdestä osoitteesta www.selkosanomat.fi.

Liiku!

Tanssi, pyöritä hulavannetta ja hypi haarahyppyjä. Laita lempimusiikkisi soimaan, ja anna musiikin liikuttaa sinua.

Voit myös osallistua Fressi-kuntosalin ilmaisiin liikuntatunteihin omassa kodissasi. Ohjatut liikuntavideot löydät osoitteesta www.fressi.fi/fressitv.

Jos olet terve, voit mennä ulos kävelemään. Muista kuitenkin, että sinun täytyy kävellä tarpeeksi kaukana muista ihmisistä. Mitä kevään merkkejä huomaat luonnossa?

Mitä mieltä olit jutusta?


15 kommenttia uutiseen “Mitä tehdä kotona?”

  1. Ahmad Shenshari

    Minun mielipiteeni uutisesta että se on hyvä ja saadan uusia idejoita ninkun piirtäminen ja puhua ystävien kanssa

  2. susanna siitonen

    sain hyviä tekemistä ainakin fressitv oli kiva

  3. Elisabet

    Kotona pitää piirtää askartella ja tehä tehtäviä

  4. Elisabet

    Piirtää, liikuntaa, käydä ulkona, voi askartelemaan,

  5. Paula

    jos olet todella tylsää,voit opiskella matematiikkaa!

  6. Temo

    Kirjoitan muistokirjaa.

  7. Fahima

    piirtäminen on hyväää

  8. annika

    tykäsin tästäkin uutisesta

  9. Adam

    Hyviä ideoita tässä uutisessa

  10. Vera

    hyvä idea ja mielenkiintoista luettavaa.

  11. Thanaporn

    kotona opiskelen suomea ja liikuntaa ,voi kavella ulkona

  12. Elena

    Voit tehdä puutarhanhoito

  13. netsereab

    hyvää ideota tarkista uutisessa tykäsin

  14. hiwet

    Se on hyödyllinen asia

  15. Sergei

    Älä paniikkiin, kommunikoi perheen kanssa, kävele enemmän metsässä

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste