Helsingin aikuisopiston opiskelija Omar Namir Daham vieraili Helsingin Mereo-ryhmäkodissa. Hän luki selkokielisiä kirjoja Paula Widgrenille.

Minä luen sinulle -kampanja alkaa

Minä luen sinulle - kampanjassa maahanmuuttajat lukevat ääneen selkokielisiä kirjoja ja Selkosanomia vanhuksille ja vammaisille.

Lukuhetkiä järjestetään 11.–15.2.2019 ympäri Suomea. Presidentti Sauli Niinistö on kampanjan suojelija.

Minä luen sinulle -kampanjaan etsitään ääneenlukijoita. Ääneenlukijoiksi voivat ryhtyä maahanmuuttajat, jotka opiskelevat suomen kieltä. Oppilaitokset ja maahanmuuttajien yhdistykset voivat ilmoittaa kampanjaan lukijoita.

Lukuhetkessä maahanmuuttajat voivat tutustua uusiin ihmisiin. Samalla oppii lisää suomen kieltä.

Vanhuksille ja vammaisille lukuhetket tuovat iloa arkeen.

Minä luen sinulle -kampanjan järjestävät Selkokeskus ja Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto.

Minä luen sinulle -kampanjaan voi ilmoittautua kampanjan verkkosivuilla:

selkokeskus.fi/mina-luen-sinulle-kampanja.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste