Selkokirjoja on helppo lukea. Ne on tarkoitettu ihmisille, joille lukeminen on vaikeaa. Suomessa ilmestyy noin 20–30 selkokirjaa joka vuosi.

Mikä on selkokirjatyöryhmä?

Selkokirjatyöryhmä myöntää apurahaa selkokirjojen tekijöille. Työryhmä pitää huolta siitä, että selkokirjat ovat laadukkaita.

Selkokirjojen tekijät voivat hakea apurahaa kirjojen tekemiseen. Tätä rahaa myöntää selkokirjatyöryhmä. Apurahan tarkoitus on, että Suomessa voidaan julkaista yhä enemmän hyviä selkokirjoja.

Selkokirjatyöryhmä myöntää kirjoille myös selkotunnuksen.

Työryhmän tehtävä on varmistaa, että selkokirjat kirjoitetaan hyvällä selkokielellä.

Lue selkokirja!

Selkokirjatyöryhmässä on kymmenen jäsentä. Työryhmän jäsenet ovat kirjailijoita, kirjaston työntekijöitä tai selkokielen asiantuntijoita. Työryhmän puheenjohtaja on kirjailija Marjo Heiskanen.

Marjo Heiskanen kertoo, miksi selkokirjoja kannattaa lukea:

– Selkokirjojen lukeminen on ihanaa! Selkokirjat ovat lyhyitä, mutta silti niissä on paljon asiaa. Se on taianomaista.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Mikä on selkokirjatyöryhmä?”

  1. Rusa

    Missä voi ladata selkokirjat? Kiitos.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste