Mohor Banerjee lukee mielellään selkokirjoja. Oikealla Satu Itkosen Hillitty vimma -kirjan kansi.

Kirja taiteen ystäville

Mohor Banerjee on suomen kielen opiskelija. Tässä jutussa hän arvostelee Satu Itkosen selkokirjan.

Olen aina ollut todella kiinnostunut taiteesta. Siksi olin iloinen, kun pääsin Helene Schjerfbeckin taidenäyttelyyn Ateneumin taidemuseoon.

Ihailin Helenen upeita maalauksia niin paljon, että halusin tietää lisää hänen elämästään. Onneksi löysin täydellisen kirjan tähän tarkoitukseen.

Satu Itkonen on kirjoittanut selkokirjan, jonka nimi on Hillitty vimma: Helene Schjerfbeckin maalauksia. Kirja kertoo Helene Schjerfbeckin maalauksista ja elämästä. Kirja on yhtä loistava kuin sen aihe.

Tunnettu taiteilija

Kirjan mukaan Helene on yksi Suomen tunnetuimmista taiteilijoista. Hän syntyi vuonna 1862 ja kuoli vuonna 1946.

Helene maalasi esimerkiksi omakuvia, maisemia ja asetelmia. Hän maalasi aina hitaasti, jotta hän pystyi luomaan maalauksiin rauhallisia tunnelmia.

Helenen maalaukset kuvaavat hänen elämänsä eri vaiheita. Kirja kertoo ihanalla selkokielellä, miten Helenen taide ja elämä muuttuivat vuosien varrella.

Kirjassa on Helenen maalauksia seitsemältä eri vuosikymmeneltä. Kirjan aihe eli taide on todella mielenkiintoinen. Kirjassa on paljon sanoja, jotka liittyvät taiteeseen. Siten kirja antaa suomen kielen opiskelijoille mahdollisuuden oppia uusia sanoja.

Tarkka kuvaus

Kirjassa on pätkiä kirjeistä, joita Helene kirjoitti ystävilleen. Kirjeet antavat kirjan lukijoille tärkeitä tietoja Helenen ajatuksista ja tunteista. On kiinnostavaa lukea, millaisia ajatuksia Helenellä oli elämästä ja taiteesta.

Kirjan kirjoittaja Satu Itkonen kuvaa Helenen maalauksia niin tarkasti, että lukija voi kuvitella ne mielessään, vaikka ei näkisi niitä.

Kirja sopii täydellisesti taiteen ystäville ja suomen kielen opiskelijoille. Kirja ansaitsee suuren kiitoksen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste