Osta samalla myös lannoite ja noudata pakkauksen ohjeita.
Peikonlehti ja pelargoni sopivat aloittelijan kasveiksi. Niitä on helppo hoitaa, ja ne ovat kestäviä.
Peikonlehti tarvitsee tilaa
Peikonlehti on suosittu huonekasvi, jolla on isot ja kiiltävät lehdet. Joskus harvoin peikonlehti kukkii.
Peikonlehti on jonkin verran myrkyllinen. Pienet lapset ja lemmikit eivät saa päästä maistelemaan kasvia.
Peikonlehden hoito:
Valitse peikonlehdelle valoisa paikka, jossa sillä on tilaa kasvaa.
Kastele kerran viikossa. Suihkuttele lehtiä silloin tällöin. Lehtiä voi pyyhkiä kostealla liinalla.
Lannoita peikonlehteä kesän aikana pari kertaa kuukaudessa. Kasteluveteen sekoitettavaa lannoitetta on helppo käyttää.
Pelargonit viihtyvät valoisassa paikassa
Pelargonit viihtyvät hyvin sisällä valoisalla ikkunalla. Kesällä ne voi laittaa parvekkeelle tai pihalle.
Näin hoidat pelargoneja:
Valitse lämmin ja valoisa paikka. Kastele pelargoneja pari kertaa viikossa, mutta vältä suihkuttelua.
Kun poistat kuihtuneet kukat, pelargoni kukkii ahkerasti. Lannoita pelargoneja säännöllisesti. Pelargonit ovat myrkyttömiä.
Nosta pelargoni sisälle syksyllä, kun yöt kylmenevät. Säilytä kasvi mieluiten viileässä ja kastele vain niukasti. Talvella pelargoni ei tarvitse lannoitetta.
Lisää tietoa huonekasvien hoidosta löytyy netistä, esimerkiksi sivulta martat.fi.