Elvis Presley on maailman tunnetuin rocklaulaja.

Elvis Presley on maailman tunnetuin rocklaulaja.

Elvis Presleyn Graceland on nähtävyys

Graceland on Elvis Presleyn kotitalo. Elvis osti Gracelandin vuonna 1957. Elvis asui Gracelandissa 20 vuotta.

Elvis löydettiin kuolleena Gracelandista 16. elokuuta vuonna 1977. Hänen hautansa on talon takapihalla.
Graceland on yllättävän pieni talo. Vaikka Gracelandia kutsutaan kartanoksi, se on pikemminkin suuri siirtomaa- tyylinen omakotitalo.
Elvis vietti viimeisinä vuosinaan paljon aikaa omassa kartanossaan Gracelandissa. Tennesseen Memphisissä sijaitseva Graceland on ollut jo vuosikymmeniä suosittu turistikohde. Gracelandissa käy joka vuosi peräti 600 000 matkailijaa.
Graceland nimitettiin Yhdysvaltain kansalliseksi maamerkiksi vuonna 2006. Muita kansallisia maamerkkejä ovat esimerkiksi Yhdysvaltain presidentin asunto Valkoinen talo Washingtonissa ja Yhdysvaltain Tyynenmeren laivaston tukikohta Pearl Harbor Havaijilla.

Lue lisää Elviksestä ja Gracelandista Selkosanomien numerosta 1/2019 sivulta 6. Lehti ilmestyi 17. tammikuuta 2019.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste