Koirilla on hyvä kuulo. Ne eivät pidä kovista äänistä.

Koirilla on hyvä kuulo. Ne eivät pidä kovista äänistä.

Eläimet eivät pidä ilotulituksesta

Pohjoismaissa oli jo satoja vuosia sitten tapana ampua pyssyillä ilmaan uutenavuotena. Perinne elää yhä. Nykyään ammutaan raketteja, sähikäisiä ja ilotulitteita.

Kaikki eivät pidä tästä perinteestä. Koirilla on erittäin hyvä kuulo, ja kovat äänet häiritsevät niitä. Uudenvuodenaatto on usein  vaikea monille koirille ja koiran omistajille. Monet koirat ovat hyvin peloissaan.

Koiraharrastajat neuvovat, että koiraa ei saa koskaan viedä paikkaan, missä ammutaan raketteja. Koira kannattaa ulkoiluttaa alkuillasta ja pitää se sen jälkeen sisällä.

Ruotsissa monet kauppaketjut eivät myy uudenvuoden raketteja. Ne haluavat suojella koiria ja muita eläimiä. Syynä on myös se, että raketit saastuttavat ilmaa ja voivat aiheuttaa onnettomuuksia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Eläimet eivät pidä ilotulituksesta”

  1. Koiria ei. Saa. Vielä. Liijalähelle. Ilotulitusta

    Koiraa. Ei. Saa. Viebä.liijan. Lähelle. Ilotulitusta. Koska. Sen takkia. Koiraa. Pelottaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste