Maija ja Tilli leikkivät yhdessä.

Maija ja Tilli leikkivät yhdessä.

Burmalainen kissaystävä ja perheenjäsen

Tilli on pieni burma.

Burakoff-Horkon perheessä Helsingin Munkkivuoressa asuu pieni kissa. Kissa on nimeltään Tilli, ikää kissalla on neljä kuukautta. Tilli on rodultaan burmankissa eli burma. Burma muistuttaa siamilaista kissaa. Tilli on pienikokoinen ja lihaksikas, se loikkii kuin minikokoinen tiikeri.

– Kaikilla Tillin pesueen pennuilla oli samankaltaiset nimet, jotka on lainattu kasvikunnasta. Päätimme pitää Tillillä kasvattajan antaman nimen, Tillin emäntä Katja Burakoff kertoo.

Katjan ja Tillin lisäksi perheeseen kuuluvat isä Mikko Horko sekä lapset, 10-vuotias Maija ja 15-vuotias Ella. Tilli liittyi perheeseen pari kuukautta sitten syksyllä.

– Sekä Mikolla että minulla oli lapsena lemmikkejä. Aikuisena meillä ei kuitenkaan ole ollut eläimiä, kunnes päätimme ottaa kissan, Katja Burakoff sanoo.

Tilli on sopeutunut hyvin perheeseen, samoin perhe kissaan. Nykyisin Tilli on kova nukkumaan, mutta alussa se valvoi öisin, häiritsi nukkuvia ja oli levoton.

– Suljimme oven muutamaksi yöksi vierashuoneeseen, jolloin se rauhoittui. Ratkaisu tuntui oikealta, ja nyt kaikki saavat nukkua rauhassa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste