25 prosenttia suomalaisista ei halua kieltä turkistarhoja. Viidesosa vastaajista ei osannut sanoa, mitä mieltä on asiasta. Kyselyn teki Uutissuomalainen.
Vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajat vastustavat turkistarhausta eniten. Myös monet SDP:n äänestäjät vastustavat turkistarhausta.
Kokoomuksen ja keskustan kannattajissa on eniten ihmisiä, jotka eivät halua kieltää turkistarhausta. Perussuomalaisten kannattajat vastustavat kaikista jyrkimmin turkistarhauksen kieltämistä.
Turkistarhoissa kasvatetaan minkkejä, kettuja ja supikoiria. Eläintensuojelijat eli aktivistit ovat vaatineet kauan, että turkistarhat pitää kieltää. Aktivistien mielestä turkistarhojen eläimet kärsivät häkeissä. Turkistuottajien mukaan turkiseläinten oloja on parannettu koko ajan.
Turkistarhat on kielletty monessa Euroopan maassa. Suomi on ainoa Pohjoismaa, jossa turkistarhaus on edelleen käytössä. Ruotsi päätti kesällä, että turkistarhat kielletään. Norjassa tuli tänä vuonna voimaan laki, joka kieltää turkistarhat. Tanskassa on muutama turkistarha.
Suomessa on noin 280 turkistarhaa. Suurin osa turkistarhoista on Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla.

Toivottavasti Suomi kieltää turkistarhat pian. On väärin, että eläimiä pidetään ahtaissa häkeissä, joissa ei ole edes kunnollista lattiaa, vaan pelkkää teräsverkkoa. Ihmiset pärjäävät ilman turkkejakin, ketut ja minkit eivät!