VR ottaa käyttöön Allegro-junat

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 29.10.2025

VR ottaa käyttöön uudelleen Allegro-junat. Allegro-junat alkavat liikennöidä Helsingistä Turkuun ja Ouluun. Aiemmin Allegrot kulkivat Helsingistä Pietariin.

VR ottaa Allegro-junat uudelleen liikenteeseen. Allegro-junat kulkivat aiemmin Helsingistä Pietariin. Liikennöinti loppui vuonna 2022, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Junat alkavat kulkea Helsingistä Turkuun marraskuun alussa. Joulukuun puolivälissä junat alkavat kulkea Helsingistä Ouluun. Allegro-junien uusi nimi on Pendolino Plus.

VR:n uusi Pendolino Plus Junavaunu sisältä kuvattuna VR:n uusien Pendolino Plus -junavaunu sisältä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)