Suomessa on paljon työttömiä

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 18.09.2024

Työttömyys on kasvanut Suomessa. Yli 8 prosenttia työikäisistä suomalaisista on työttömänä. Viime kesänä työttömiä oli 230 000.

Suomessa on paljon työttömiä verrattuna muihin EU:n eli Euroopan unionin maihin. EU:ssa työttömyysaste on keskimäärin 6 prosenttia. Vain Kreikassa ja Espanjassa työttömyystilanne on huonompi kuin Suomessa.

Hallituksen tavoitteena on saada Suomeen 100 000 uutta työpaikkaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)