Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Tammikuussa Suomen työttömyys oli Euroopan unionin eli EU-maiden korkein.
Suomen työttömyysaste oli 10,6 prosenttia viime vuoden marraskuussa. Työttömyys nousi korkeammaksi kuin Espanjassa. Espanjassa oli aiemmin EU-maiden suurin työttömyys. EU-maista kolmanneksi suurin työttömyys on Ruotsissa.
Työttömyysaste on viimeksi ollut Suomessa näin korkealla 1990-luvun alussa. Tuolloin Suomessa oli lama eli taloudellinen taantuma.
