Poliisin mukaan rikoksesta epäillään 25-vuotiasta suomalaista miestä. Mies on ulkomailla. Poliisi on tehnyt hänestä eurooppalaisen pidätysmääräyksen.
Epäilty mies on tehnyt aiemmin paljon rikoksia. Hän on saanut tuomioita tietomurroista. Hän soitti pommiuhkauksen yhdysvaltalaisen lentoyhtiön American Airlinesin lennolle. Rikoksesta epäilty mies sanoo, että hän ei ole syyllinen Vastaamon tietomurtoon.
Psykoterapiakeskus Vastaamon potilastietoja varastettiin verkossa kaksi vuotta sitten. Rikollinen sai yli 30 000 ihmisen tiedot. Kiristäjä lähetti ihmisille sähköpostissa viestejä, joissa hän vaati rahaa.
Vastaamon tiedot koskivat hyvin henkilökohtaisia asioita, joita on käsitelty terapioissa. Tietomurto herätti laajaa huomiota ja järkytti monia.
