Kolme nuorta loukkaantui maanantaina koulupuukotuksessa. Puukotus tapahtui Vähäjärven koululla Pirkkalassa Pirkanmaalla.
Loukkaantuneet nuoret ovat alle 15-vuotiaita tyttöjä. Puukotuksesta epäilty on 16-vuotias poika, joka on Vähäjärven koulun oppilas.
Poliisin mukaan epäilty poika julkaisi koulukavereiden Whatsapp-ryhmässä viestin. Poika kertoi viestissään suunnitelmastaan. Epäilty lähetti viestin myös Iltalehden toimitukseen. Epäilty kertoi viestissään, että oli suunnitellut tekoaan pitkään. Hän hyökkäsi viestin lähetyksen jälkeen naamioituneena tyttöjen kimppuun koulussa.
Poliisi pidätti puukotuksesta epäillyn tekijän koulun läheltä. Poliisin mukaan tekijää epäillään kolmesta murhan yrityksestä.
Sisäministeri Mari Rantanen sanoo, että kouluhyökkäys on äärimmäisen huolestuttava. Rantanen halua selvittää
– Täytyy selvittää, voimmeko tehdä sille jotakin, että nuorilla on teräaseita mukana. On myös vanhempien vastuulla tarkastaa, ettei lapsella ole puukkoa mukanaan.
Koulupuukotus järkyttää Pirkanmaalla ja koko Suomessa. Vähäjärven koululla on tarkoitus palata koulutyöhön jo keskiviikkona.
