Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen johdossa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Mikko Stig
Uutinen julkaistu: 09.02.2026

Pääministeri Petteri Orpo haluaa jatkaa kokoomuksen puheenjohtajana. Orpo kertoi asiasta kokoomuksen puheenjohtajapäivillä.

Kokoomuksen puheenjohtajapäivät järjestettiin viime viikonloppuna Helsingissä. Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo kertoi viikonloppuna, että hän haluaa jatkaa kokoomuksen johdossa. Petteri Orpo on johtanut kokoomusta kohta 10 vuotta.

Orpo sanoo, että hallituksen työ on kesken. Orpon mukaan kokoomuksella on oikeat keinot, joilla Suomi saadaan menestymään tulevaisuudessa. Orpo myöntää, että pääministerin työ on raskasta. Hän sanoo, ettei ole kuitenkaan väsynyt vaan innostunut.

Pääministeri Orpo sanoi viikonloppuna, että Suomen talous ja työllisyys eivät ole kehittyneet hyvin.

Kokoomuksen puoluekokous järjestetään kesäkuussa. Puoluekokouksessa valitaan puolueen puheenjohtaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)