Yli 150 järjestöä osallistui mielenosoitukseen hallituksen leikkauksia vastaan. Mielenosoitus pidettiin Helsingissä Esplanadin puistossa. Hallitus valmisteli samaan aikaan esitystä valtion seuraavan vuoden budjetista eli rahan käytöstä. Budjettineuvotteluissa puhutaan myös uusista leikkauksista.
Mielenosoitukseen osallistui 700 ihmistä. Mielenosoittajat huusivat, miten tärkeää järjestöjen toiminta on. Mielenosoittajilla oli kylttejä. Kylteissä luki, minkälaista työtä järjestöt tekevät.
Valtiovarainministeri Riikka Purra kertoi aikaisemmin leikkauksista. Purra sanoi, että leikkauksia on tehtävä lisää. Suunnitelman mukaan järjestöjen tukea leikataan 100 miljoonaa euroa. Määrä on suurempi kuin aikaisempien leikkausten määrä.
Järjestöillä on viesti. Järjestöjen toiminta ei voi jatkua, jos järjestöiltä leikataan niin paljon.
Suurin osa järjestöistä on niin kutsuttuja sote-järjestöjä. Sote-järjestöt auttavat ihmisiä, jotka ovat heikossa asemassa. Sote-järjestöt tekevät tärkeää työtä.
Järjestöjen mukaan heidän toimintansa on tärkeää kaikille ihmisille. Järjestöt auttavat ihmisiä osallistumaan yhteiskuntaan. Jos järjestöt lakkautetaan eli ajetaan alas, moni jää ilman apua. Lisäksi heikommassa asemassa olevien ääntä ei saada kuuluviin.
Hallitus neuvottelee valtion budjetista. Neuvottelut ovat valmiit tiistaina eli huomenna. Eduskunta ottaa kantaa budjettiin joulukuussa.

Se on oikein hyvin, että te annoitte mahdollista ihmiset voivat näyttää mielepiteensa😊on tärkeä että ihmiset sanovat mitä he ajattelevat 😊