Maailman suurin risteilyalus palasi koeajolta Turkuun

Teksti: Jesse Verkkoperä, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari
Uutinen julkaistu: 05.06.2025

Maailman suurin risteilyalus Star of the Seas on palannut Turun telakalle. Alus oli kahdeksan päivää merellä, jossa alusta kokeiltiin ja testattiin.

Maailman suurin risteilyalus on melkein valmis. Alus pitää ensin tarkistaa ennen kuin sinne tulee matkustajia. Kaiken on toimittava aluksella oikein.

– Jäljellä on enää lopputöitä. Laiva luovutetaan tilaajalle tänä kesänä, Meyer Turun viestintäpäällikkö Anna Hakala sanoo.

Star of the Seas on toinen Icon-luokan risteilijä, joka rakennetaan Turussa.  Turussa valmistui vuonna 2023   Icon of the Seas -alus. Se on Star of the Seas -aluksen sisaralus eli samanlainen.

Star of the Seas on valtava alus. Sen pituus on 365 metriä. Se on yhtä paljon kuin kolme jalkapallokenttää. Aluksen korkeus on 75 metriä. Se on siis yhtä korkea kuin kerrostalo, jossa on 18 kerrosta. Alukseen mahtuu 5 600 matkustajaa.

Laivan tilaaja on Royal Caribbean Cruises -varustamo.

Yksi kommentti artikkeliin ”Maailman suurin risteilyalus palasi koeajolta Turkuun”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)