Junien ikkunat käsitellään laserilla

Teksti: Selkosanomat, lähde HBL
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari
Uutinen julkaistu: 26.11.2025

VR käsittelee junien ikkunat laserilla. Se parantaa yhteyksiä. Laserointi alkaa marraskuussa.

Puhelimet ja internet toimivat joskus huonosti junassa. VR aikoo käsitellä junien ikkunat laserilla. Se parantaa yhteyksiä.

Puhelut ja nettiyhteys toimivat radiosignaalien avulla. Radiosignaalien on vaikea kulkea junien ikkunoiden läpi. Lisäksi junat kulkevat tukiasemien ohi nopeasti.

Junien ikkunoiden käsittely laserilla helpottaa radiosignaalien kulkemista ikkunoiden läpi. VR:n pitää käsitellä yhteensä 10 000 ikkunaa.

Käsittely alkaa marraskuussa, ja ikkunoiden käsittelyssä kestää kaksi vuotta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)