Avohakkuita yritetään vähentää

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari
Uutinen julkaistu: 03.11.2025

Suomessa otetaan käyttöön todistus, joka suojelee metsiä avohakkuilta.

Todistus kertoo, että puut on kaadettu ympäristöystävällisesti.

Avohakkuussa tietyltä alueelta kaadetaan kaikki puut. Se ei ole hyväksi ympäristölle. Metsänomistajien pitäisi välttää avohakkuita.

Suomessa on paljon metsiä, ja ne ovat tärkeitä taloudelle. Puusta valmistetaan paljon erilaisia tuotteita. 100 000 ihmistä Suomessa työllistyy metsistä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)