Zohran Mamdani on New Yorkin uusi pormestari. Hän on 34-vuotias demokraatti. Mamdani syntyi Ugandassa, ja hän on muslimi. Mamdanin perhe muutti Yhdysvaltoihin, kun hän oli 7. Mamdani sanoo, että hän on demokraattinen sosialisti.
Mamdani vastustaa Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin politiikkaa. Mamdani sanoo, että hän näyttää esimerkkiä. Mamdanin mukaan Trump voidaan voittaa.
– Poliittisen pimeyden hetkellä New York on valo, Mamdani sanoi voitonpuheessaan.
