Venäjällä Kamtshatkan niemimaalla tapahtui voimakas maanjäristys. Maanjäristys sai aikaan tsunamin. Tsunami peitti alleen pienen venäläisen kylän.
Maanjäristys oli todella voimakas. Maanjäristys oli maailman kuudenneksi voimakkain. Maanjäristys syntyi merellä. Siksi se sai aikaan tsunamin. Tsunami on suuri aalto.
Tsunami peitti alleen pienen venäläisen kylän. Kylän asukkaat vietiin turvaan. Aallot olivat jopa viisi metriä korkeat.
Ihmisiä varoitettiin tsunamista ympäri maailmaa Japanissa, Yhdysvalloissa ja Indonesiassa. Rannat ja tiet suljettiin turvallisuuden vuoksi. Junaliikenne pysähtyi.
Viimeksi yhtä voimakas maanjäristys tapahtui vuonna 2004. Maanjäristys tapahtui Intian valtamerellä. Silloin tsunami oli todella vaarallinen. Aallot olivat todella korkeat. Niiden alle jäi paljon ihmisiä ja taloja.
Nykyään ihmisiä varoitetaan aikaisin tsunameista. Varoituksen ansiosta ihmiset osaavat varautua tsunamiin.


Tämä uuden sanomalaiheti on vanajan maanjäristys aiheutti tsunamin tyynellamalla.imittaushistorian suurimpia venaja. kaiki ihimisea muttin mutta uutta paikka koska tsunamin tule isommpi japaniissa, venajassa.