Suuri silta romahti Italiassa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.08.2018

43 ihmistä kuoli, kun silta romahti Genovassa Italiassa. Sillasta romahti 100 metrin pituinen kappale. Sen mukana putosi maahan 30–35 autoa.

Morandin silta romahti Genovassa viime viikon tiistaina. Silta on pitkä maantiesilta. Sillasta romahti 100 metrin kappale noin 50 metriä alas maahan. Romahduksessa kuoli 43 ihmistä.

Romahduksen syytä ei tiedetä. Genovassa oli kova sade ja tuuli, kun silta romahti. Sillan pitäisi kuitenkin kestää kovakin myrsky.

On arveltu, että silta oli huonossa kunnossa. Sitä ei ollut korjattu ajoissa. Italian hallitus on syyttänyt, että Autostrade-yhtiö ei ole huolehtinut Morandin sillan kunnosta. Autostrade on yhtiö, joka on vastuussa siitä, että silta on kunnossa.

Italiassa oli lauantaina surupäivä onnettomuuden uhrien muistoksi. Monet onnettomuuden uhrit haudattiin lauantaina.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Suuri silta romahti Italiassa”

  1. Se on kauhea, toi ihmisfaktori. Tuskin on kyse luonnonkatastrofista. Mielenrauhaa kuolonuhrien lähimmäisille, otan osaa.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)