Presidentit keskustelivat Ukrainan tilanteesta, sodan lopettamisesta ja Suomen tuesta Ukrainalle.
Presidentti Alexander Stubb on ollut viime aikoina paljon esillä Ukrainan takia. Presidentti Stubb on puhunut Ukrainan rauhan edistämiseksi. Stubb on tavannut maailman päättäjiä ja pitänyt yhteyttä Ukrainan presidenttiin Zelenskyiin. Stubbin merkitys asiassa on huomattu myös muualla maailmassa.
Suzanne Innes-Stubb osallistui torstaina kokoukseen, jonka järjesti presidentti Zelenskyin puoliso Olena Zelenska. Kokouksessa keskusteltiin koulutu koulutuksen merkityksestä rauhan edistämisessä. Mukana oli valtionjohtajien puolisoita Tanskasta, Itävallasta, Saksasta, Virosta ja Liettuasta. Tapaaminen on järjestetty viisi kertaa. Keskiviikkona Suzanne Innes-Stubb kävi kiovalaisessa koulussa.
Presidentti Stubb kävi edellisen kerran Ukrainassa helmikuussa. Presidentti Zelenskyi vieraili Suomessa maaliskuussa. Stubb oli mukana elokuussa, kun Zelenskyi vieraili Yhdysvaltojen Washingtonissa. Zelenskyi tapasi Washingtonissa Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin. Tapaamiseen osallistui monta muuta Euroopan johtajaa.

