Saksalaiset lukevat uutisia vähemmän kuin aikaisemmin. Erityisesti nuoret ihmiset lukevat uutisia vähemmän kuin muut. Saksalaiset välttelevät tiettyjä uutisten aiheita. Erityisesti saksalaiset välttelevät uutisaiheita, jotka käsittelevät Ukrainan sotaa, julkisuuden henkilöitä eli julkkiksia, terveysaiheita ja urheilua.
Saksassa ihmiset käyttävät medioita uudella tavalla. Medioita ovat esimerkiksi televisio, radio ja sosiaalinen media eli some. Saksalaiset katsovat televisiota ja lukevat lehtiä vähemmän kuin aikaisemmin. Sen sijaan saksalaiset käyttävät aikaisempaa enemmän sosiaalista mediaa. Sosiaalista mediaa käytetään usein älypuhelimella, ja erityisesti nuoret käyttävät sosiaalista mediaa. Uutisia luetaan sosiaalisesta mediasta aikaisempaa enemmän.
Suomessa ihmiset lukevat uutisia niin kuin aiemmin
Suomessa ihmiset lukevat uutisia edelleen perinteiseen tapaan. Suomalaiset katsovat uutisia televisiosta, internetistä ja sosiaalisesta mediasta. Suomalaiset lukevat sanomalehtiä kuitenkin aiempaa vähemmän.
Saksassa on 84 miljoonaa asukasta. Saksa on väkiluvultaan Euroopan suurin maa. Suomessa asuu 5,6 miljoonaa ihmistä.
Kirjoittaja on harjoittelija Selkosanomissa. Hän opiskelee kääntämistä ja tulkkausta Helsingin yliopistossa.
