1 500 ihmistä on evakuoitu eli viety turvaan Sisiliassa. Niscemin kaupunkiin johtava tie on katkennut, koska neljä kilometriä rinnettä romahti tie päälle. Jyrkänne sortui aivan asuintalojen vieressä. Tietojen mukaan kukaan ei kuitenkaan ole loukkaantunut.
Sisiliassa Niscemin alueella on ollut viime aikoina kovia sateita. Maanvyörymä johtuu ehkä sateista.
Alueella on havaittu uusia sortumia, joten tilanne on edelleen vakava. On myös riski, että asuinrakennukset romahtavat. Viranomaiset kehottavat ihmisiä pysymään poissa alueelta, jossa on romahdusvaara.
Niscemi on Sisilian etelärannikolla. Niscemin kaupungissa asuu 27 000 ihmistä. Sisilia on Välimeren suurin saari Etelä-Italiassa.
