Gepardiemo synnytti neljä gepardipentua. Pennut syntyivät eläintarhassa Saksassa Erfurtissa. Gepardipennut ovat ilonaihe.
Eläintenhoitajat seuraavat, miten pennut voivat. Eläintenhoitajat näkevät kameroilla häkin sisälle. Kaikki pennut voivat hyvin.
– Kamerat ovat todella hienoa asia! Kameroiden avulla pentuja on helppo seurata, kertoo eläinlääkäri Tina Risch.
Gepardi on uhanalainen eläin. Gepardeja on vain vähän koko maailmassa. Siksi eläintarhassa ollaan todella iloisia uusista pennuista.
Gepardi on suuri kissaeläin. Gepardilla on erityinen ominaisuus. Gepardi on maailman nopein nisäkäs.
Suomalaisissa eläintarhoissa ei ole gepardeja. Sitä vastoin Korkeasaaressa on kaksi lumileopardia. Niiden nimet ovat Tamani ja Taruna. Myös lumileopardi on uhanalainen. Korkeasaari on eläintarha Helsingissä.
Suuria kissaeläimiä ovat myös tiikeri, leijona ja leopardi.

mielestäni on, se on tosi iloinen uutinen koska eläin elämä on tärkeä.