Donald Trump vaatii BBC:ltä miljardeja

Teksti: Selkosanomat, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Henry Nicholls
Uutinen julkaistu: 11.12.2025

Britannian yleisradioyhtiö BBC on pyytänyt Donald Trumpilta anteeksi. Trump aikoo kuitenkin haastaa BBC:n oikeuteen.

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump haastaa Britannian yleisradioyhtiö BBC:n oikeuteen. Trump vaatii BBC:ltä monen miljardin euron korvauksia.

BBC:n ohjelmassa Trumpin eri puheita oli yhdistelty, jolloin puheista sai väärän kuvan. BBC toimi asiassa vastoin journalismin ohjeita. BBC:n pääjohtaja Tim Davie ja uutistoiminnan toimitusjohtaja Deborah Turness erosivat marraskuussa.

BBC pyysi myös Trumpilta anteeksi.

– Britannian kansa on hyvin vihainen, voitte vain kuvitella. BBC esittää valeuutisia, Trump sanoi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)