Beirutin sataman varastorakennuksessa säilytettiin ammoniumnitraattia. Varastorakennus räjähti. Puolet koko pääkaupungista tuhoutui räjähdyksessä.
Ammoniumnitraatti on kemikaali, joka räjähtää erittäin herkästi. Sitä käytetään lannoitteiden ja pommien valmistuksessa.
Räjähdyksessä kuoli yli 200 ihmistä. Loukkaantuneita on yli 6 000.
Räjähdyksessä loukkaantui yksi suomalainen. Suomen suurlähetystö sijaitsee kahden kilometrin päässä räjähdys- paikalta. Rakennus vaurioitui pahasti.
Beirutiin on julistettu kahden viikon hätätila. Libanonin hallitus erosi maanantaina.
Vi måste läsa det här på finska passet