Resonaarin soittoa 30 vuotta

Teksti: Sakari Kilkki
Kuva: Sakari Kilkki
Uutinen julkaistu: 18.09.2025

Musiikkiopisto Resonaari on toiminut jo 30 vuotta. Juhlakonsertti järjestettiin Helsingin Savoy-teatterissa. Resonaarissa musiikkia opiskelee 300 opiskelijaa, joista suurin osa käyttää kuvionuotteja.

Resonaari soi on suuri konsertti, joka järjestetään Savoyssa joka vuosi. Tämän syksyn konsertissa esiintyi 13 orkesteria ja yli 60 soittajaa, jotka opiskelevat Resonaarissa. Erityiseksi konsertin tekee se, että esiintyjät ovat kehitysvammaisia tai tarvitsevat muuten tukea oppimisessa tai arjessa.

Resonaari kouluttaa lapsia, nuoria ja aikuisia soittamaan eri soittimia tai laulamaan. Resonaarissa opiskelee joka viikko noin 300 opiskelijaa. Suuri osa heistä pääsee musiikin pariin kuvionuottien avulla. Kuvionuotit on suomalainen menetelmä, joka on helpompi tapa oppia soittamaan kuin tavallisten nuottien avulla.

Markku Kaikkonen on kehittänyt Resonaarin toimintaa alusta asti.

– Tämä konsertti on aina hieno tilaisuus Resonaarin erilaisille opiskelijoille. Ja yleisö nauttii siitä, mihin nämä ihmiset pystyvät musiikissa, Kaikkonen sanoo.

Resonaari soi -konsertti 2025 järjestettiin Savoy-teatterissa 16.9.2025.

Yhtye Morse esitti Resonaari soi -konsertissa kappaleen Kolme cowboyta.

Yksi kommentti artikkeliin ”Resonaarin soittoa 30 vuotta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)