Hän tarttuu mikrofoniin hämärässä karaoke-baarissa. Yleisöä ei ole paljon, mutta innokkaita laulajia riittää jo iltapäivällä.
Oona esittää Brandi Carlilen laulun The Story.
– Laulan korkealta ja kovaa, Oona sanoo ja nauraa.
Vaikeat laulut tuovat haastetta
Oona on hyvä laulaja. Siksi hän pitää eniten balladeista, joiden laulaminen ei ole ihan helppoa. Tällaisia ovat esimerkiksi Whitney Houstonin ja Céline Dionin laulut.
Oona edusti viime vuonna Suomea karaoken maailmanmestaruuskilpailussa Kanadassa. Hän huomasi, että siellä kilpailijoilla oli sama intohimo kuin hänellä itsellään. Hän haluaa esiintyä ja toteuttaa itseään.
Oona Repo laulaa nimenomaan karaokea, koska siinä on helppo päästä laulamaan. Repo lähti mukaan kilpailuihin, koska hän halusi haastaa itsensä. Hän halusi kokeilla, kuinka pitkälle hän pääsee. Tänä keväänä hän pääsi UKC-laulukilpailun finaaliin, joka on 13. toukokuuta.
Oona on aina pitänyt laulamisesta ja musiikista. Hän meni muskariin 3-vuotiaana, opiskeli 15 vuotta pianonsoittoa ja kävi Sibelius-lukion. Hän laulaa myös kuorossa. Kaksi vanhempaa siskoa ovat olleet esikuvina.
Repo valmistui juuri lähihoitajaksi. Hän haluaisi mennä laulamaan karaokea vanhusten kanssa. Ehkä toive vielä toteutuu.
Karaoken Suomen mestaruuskisa: www.sm-karaoke.fi/
Karaoken maailmanmestaruuskisa on Suomessa 14.–18. marraskuuta.
