Saara Aalto voittaa joulupukin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 20.12.2016

Saara Aallon menestys Britannian X Factor -kilpailussa toi Suomelle paljon näkyvyyttä.

Näkyvyyttä on laskettu lehtijuttujen lukumäärällä. Tänä vuonna Saara Aallosta on kirjoitettu maailmalla jo 11 000 juttua.

Suomalaisesta joulupukista on kirjoitettu kymmenen kertaa vähemmän. Aallosta on kirjoitettu enemmän kuin presidentti Sauli Niinistöstä. Laskelmat teki Meltwater-yhtiö, joka seuraa median sisältöjä.

Matkailuyrittäjät miettivät parhaillaan, miten Aallon menestystä voi hyödyntää. Suomeen toivotaan matkailijoita, jotka ovat kiinnostuneita Saara Aallosta, Suomesta ja suomalaisesta musiikista. Matkanjärjestäjät suunnittelevat, että suomalaisia musiikkijuhlia  markkinoidaan ulkomaalaisille entistä paremmin.

Lähteet Kauppalehti, Markkinointi & Mainonta

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)