Hallitus tukee yrityksiä suurella summalla euroja. Kuvassa helsinkiläinen Pauli Reiman on ostoksilla Jakomäen K-Supermarketissa. Kauppias avasi ovensa jo kuudelta aamulla, jotta esimerkiksi vanhukset pääsevät turvallisesti ostoksille.

Hallitus tukee yrityksiä suurella summalla euroja. Kuvassa helsinkiläinen Pauli Reiman on ostoksilla Jakomäen K-Supermarketissa. Kauppias avasi ovensa jo kuudelta aamulla, jotta esimerkiksi vanhukset pääsevät turvallisesti ostoksille.

Yritykset saavat paljon tukea valtiolta

Hallitus tukee monilla tavoilla Suomen taloutta, jota koronavirus uhkaa. Yrittäjät voivat esimerkiksi saada työttömyyskorvausta ja halpaa lainaa.

Koronavirus haittaa myös Suomen taloutta. Ihmiset pysyvät kotona ja käyvät kaupoissa tavallista harvemmin. Ihmiset eivät käy partureissa, ravintoloissa tai vaatekaupoissa. Siksi monien liikkeiden yrittäjät ja työntekijät ovat pulassa. Irtisanomiset ja työttömyys uhkaavat.

Samat ongelmat vaivaavat kaikkia maita, joihin koronavirus on levinnyt. Myös kaupankäynti maiden välillä on vähentynyt.

Suomen hallitus kertoi perjantaina monista keinoista, jotka tukevat yrittäjiä ja koko maan taloutta. Hallitus tukee taloutta isolla summalla, 15 miljardilla eurolla.

Tuki menee yrittäjille ja yrityksille monia kanavia pitkin. Yrittäjät voivat saada työttömyyskorvausta, jos he ovat vaikeuksissa. Yritykset saavat lainaa pienellä korolla. Verojen maksua voi siirtää myöhemmäksi. Valtio maksaa tuen siten, että se ottaa lisää velkaa.

Hallitus pyrkii tuellaan siihen, että yritykset eivät lopeta toimintaansa. Siitä seuraa, että ihmisillä riittää töitä.

Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


5 kommenttia uutiseen “Yritykset saavat paljon tukea valtiolta”

  1. hilkku

    tämä uutinen oli tosi tärkeää kuunneltavaa.

  2. Abdulkader Weirdi A1

    On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa.Fayrouz Corona.Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.

  3. Hekmat noori

    Fayrouz Corona.On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa.Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.

  4. Rawaj Azeez

    Fayrouz Corona. On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa. Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.

  5. Hiba

    On tosi hyvää että Suomi ja hallitus päättää noin, koska me tarvitsemme tällaista päätöstä tähän koronaviruksen tarttumisen aikaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste