Ihmiset nauttivat hienosta kesäsäästä Lahden uimastadionilla 5. kesäkuuta.

Yllättävä helleaalto jatkuu

Suomessa on ollut hellettä tällä viikolla. Lämpötila oli torstaina yli 30 astetta monessa kaupungissa. Se on tämän kesän ennätys.

Helle yllätti suomalaiset keskiviikkona. Hellepäivänä ilman lämpötila on yli 25 astetta varjossa. Nyt on hyvä hetki etsiä kaapista hellehattu ja aurinkorasvaa, koska helle jatkuu loppuviikkoon asti. Myös ukkonen ja sade ovat mahdollisia.

Kun on helle, monet haluavat mennä uimaan. Etelä-Suomessa järvien vesi on jo melkein 20 astetta, mutta muualla se on alle 15 astetta. Merivesi on vielä viileää.

Helle voi jatkua sunnuntaihin asti. Sen jälkeen ilma kylmenee vähän, mutta monessa kaupungissa nautitaan vieläkin aurinkoisesta säästä.

Nainen teki etätöitä riippumatossa Helsingissä 6. kesäkuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste