Yhdysvaltojen panssareita Suomeen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.02.2016

Yhdysvaltalaisia panssariajoneuvoja saapuu sotaharjoitukseen Suomeen.

Puolustusministeri Jussi Niinistön mukaan Suomeen tulee parikymmentä panssaroitua Stryker-miehistönkuljetusvaunua. Panssariajoneuvot saapuvat sotaharjoituksiin loppukeväällä. Yhdysvaltalaisia panssareita ei ole ollut harjoituksissa Suomen maaperällä koskaan aiemmin.

Yhdysvaltojen armeija on saanut miljardi euroa Euroopassa harjoittelua varten. Suomi on Pohjois-Atlantin puolustusliitto Naton rauhankumppani.

Suomi haluaa ostaa Yhdysvalloista lähitulevaisuudessa 240 ohjusta. Ohjukset ovat raskaista raketinheittimistä laukaistavia täsmäohjuksia. Kaupan hinta on 150 miljoonaa euroa. Suomi osti viimeksi ohjuksia Hollannista vuonna 2006.

Yksi kommentti artikkeliin ”Yhdysvaltojen panssareita Suomeen”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)