Viljasadosta tulee hyvä

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.08.2019

Vilja kypsyy ja sadonkorjuu on jo alkanut. Viljasadosta tulee hyvä tänä vuonna.

Ruis- ja vehnäsato on hyvä koko maassa. Vilja kylvettiin viime syksynä. Etelä-Suomessa viljasato on jopa parempi kuin yleensä. Etelä-Karjalassa kevätvehnäsato on kuitenkin luultavasti pienempi kuin yleensä. Näin kertoo Proagria, jonka tehtävä on neuvoa maanviljelijöitä.

Viime keväänä istutettiin viljaa, joka on kärsinyt keskikesän kuivuudesta. Siksi vehnäsato on luultavasti pienempi kuin yleensä. Syksyn sato on kuitenkin hyvälaatuinen.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)