Ihminen ajaa puimurilla pellolla.

Kirkkonummella puitiin viljaa jo 5. elokuuta.

Viljasadosta tulee hyvä

Vilja kypsyy ja sadonkorjuu on jo alkanut. Viljasadosta tulee hyvä tänä vuonna.

Ruis- ja vehnäsato on hyvä koko maassa. Vilja kylvettiin viime syksynä. Etelä-Suomessa viljasato on jopa parempi kuin yleensä. Etelä-Karjalassa kevätvehnäsato on kuitenkin luultavasti pienempi kuin yleensä. Näin kertoo Proagria, jonka tehtävä on neuvoa maanviljelijöitä.

Viime keväänä istutettiin viljaa, joka on kärsinyt keskikesän kuivuudesta. Siksi vehnäsato on luultavasti pienempi kuin yleensä. Syksyn sato on kuitenkin hyvälaatuinen.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste