Keskustan puheenjohtaja Katri Kulmuni kuvattiin Helsingissä 8. kesäkuutaValtiovarainministeri Kulmuni ilmoitti perjantaina 6. kesäkuuta, että hän jättää valtiovarainministerin tehtävän. Eron syy on Kulmunin viestintäkoulutuksen hinnasta ja maksajasta noussut kohu.

Valtiovarainministeri Katri Kulmuni eroaa

Valtiovarainministeri Katri Kulmuni ilmoitti perjantaina, että hän eroaa ministerin työstä. Kulmuni on ostanut itselleen esiintymiskoulutusta valtion laskuun. Koulutuksen hinta oli yli 50 000 euroa.

Katri Kulmuni on harjoitellut viime kesästä lähtien julkisuudessa esiintymistä, puheiden pitämistä ja haastatteluihin vastaamista. Koulutuksen hinta on 56 000 euroa. Kulmuni kertoi jo aiemmin, että hän maksaa laksun itse.

– Minun täytyy kantaa vastuu tässä asiassa. En ole kuitenkaan tiennyt kaikista asioista. En ole tilannut tai hankkinut koulutuksia. Minulle selvisi koulutuksen hinta vasta tällä viikolla, Kulmuni sanoi perjantaina.

Katri Kulmuni on keskustan puheenjohtaja. Hän haluaa jatkaa puolueen johdossa. Keskustan puoluekokous on syyskuussa. Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan Antti Kurvinen sanoo, että keskustan kansanedustajat tukevat Kulmunia.

Keskusta päättää maanantaina, kenestä tulee uusi valtiovarainministeri. Keskusta jatkaa hallituksessa.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Valtiovarainministeri Katri Kulmuni eroaa”

  1. A. K

    Eipä ihme että ero tuli. Miten voiskaan olla mahdollista että hoitaa suomen asioita, kun tuhlaa näin mielettömästi omiin juttuihin. Täysin mahdoton yhtälö????????

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste