Vähemmän koulutetut ihmiset tupakoivat enemmän

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 10.02.2021

Matalasti koulutetut nuoret tupakoivat ja käyttävät nuuskaa enemmän kuin korkeasti koulutetut ihmiset.

Tupakointi on vähentynyt Suomessa. Tupakointi on haitallista ihmisen terveydelle.

Erot eri väestöryhmien välillä ovat kuitenkin kasvaneet. Korkeammin koulutetut lopettavat tupakoinnin todennäköisemmin kuin muut.

– Tupakoinnin lopettajia pitää tukea enemmän, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntija Otto Ruokolainen sanoo.

Tupakkatuotteiden hinnankorotukset vaikuttavat tupakointiin. Erityisesti nuoret lopettavat tupakoinnin, kun savukkeiden ja muiden tupakkatuotteiden hinta nousee.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)