Kenelle annan ääneni eduskuntavaaleissa? Valintaa helpottaa, kun katsot Suomen ensimmäisen selkokielisen vaalikeskustelun Yle Areenasta.

Kenelle annan ääneni eduskuntavaaleissa? Valintaa helpottaa, kun katsot Suomen ensimmäisen selkokielisen vaalikeskustelun Yle Areenasta.

Vaalitentti selkokielellä

Suomen ensimmäinen selkokielinen vaalikeskustelu nähdään Yle Areenassa 4.4. alkaen.

Keskustelussa ovat mukana edustajat yhdeksästä puolueesta. He vastaavat kysymyksiin, jotka kiinnostavat erityisesti selkokielen kohderyhmiä.

Selkokielen kohderyhmiä on myös vaalikeskustelun studioyleisössä. Heillä on punaiset ja vihreät kortit, joilla he näyttävät, onko poliitikkojen puhe vaikeaa vai helppoa

Keskustelu julkaistaan tekstitettynä Yle Areenassa torstaina 4.4. Selkokielinen vaalikeskustelu tulee myös Ylen selkouutisten ja Kehitysvammaliiton nettisivuille.

Katso vaalikeskustelu osoitteessa:

areena.yle.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste