Raide-Jokerin havainnekuva Kehä I:n kohdalla Espoossa.

Raide-Jokerin havainnekuva Kehä I:n kohdalla Espoossa.

Uusi rata rakennetaan

Pikaraitiotie Raide-Jokeri rakennetaan Espooseen ja Helsinkiin.

Hallitus lupasi viime viikolla antaa rahaa raitiotiehen. Rakentaminen voi alkaa jo ensi vuonna. Hanke on kallis, 275 miljoonaa euroa. Valtio, Helsinki ja Espoo jakavat kustannukset.

Raide-Jokerin pituus on 25 kilometriä. Se kulkee Espoon Keilaniemestä Helsingin Itäkeskukseen. Pikaraitiotie korvaa bussi 550:n, joka ajaa nyt samaa reittiä. Nyt tätä reittiä käyttävät niin monet ihmiset, että kaikki eivät mahdu busseihin.

Siksi tarvitaan pikaraitiotie, jota pitkin voi kulkea enemmän ihmisiä. Suunnitteilla on myös useita uusia asuinalueita reitin varrelle.

Jos suunnitelmat toteutuvat, uusi raitiotie valmistuu vuonna 2021

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Uusi rata rakennetaan”

  1. Jari Ruuhilahti

    Hei !

    Toimin maahanmuuttajien ohjaavana opettajana, ja minusta nämä selkouutiset luetaan aivan liian nopeasti. Ei ole myöskään
    mahdollista tauottaa luettua ääntä.

    T: jari.ruuhilahti@winnova.fi

  2. Johannes

    Onhan hyvä asia. Uskon rautatie on parempi ilmastolle kuin busseja.

  3. Leealaura Leskelä

    Hei, kiitos palautteesta! Korjaamme Selkosanomien ääneenlukutoiminnon lukunopeutta mahdollisimman pian. Tauottamiseen toiminto ei taida teknisesti taipua, mutta tutkitaan sitäkin asiaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste