Uusi lastensairaala sijaitsee Helsingin Meilahdessa. Rakennus on suuri. Sairaalan tilat ovat hyvät ja nykyaikaiset.

Uusi lastensairaala valmistui

Uusi lastensairaala on valmistunut Helsinkiin. Rakennusta kehutaan maailman parhaaksi lastensairaalaksi.

Sairaalarakennus luovutettiin viime viikon perjantaina Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoito- piirille HUSille. Sairaala otetaan käyttöön syyskuussa.

Husin sairaala palvelee koko Suomea. Sairaalaan keskitetään vaikeimpien sairauksien hoidot, esimerkiksi sydänkirurgia ja elinsiirrot. Vanhemmat voivat yöpyä lastensa luona uudessa sairaalassa.

Uusi sairaala piti rakentaa, koska vanha Lastenklinikka kärsii sisäilmaongelmista ja on ahdas.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste