Puistojumppaa Helsingin Tervasaaressa.

Uudet liikkumisen suositukset

UKK-instituutti julkaisi kesäkuussa uudet liikunnan suositukset. Uusien suositusten mukaan myös kevyt liikunta on hyväksi terveydelle.

UKK-instituutin mukaan pienikin liikuntamäärä on parempi kuin ei ollenkaan liikuntaa.

Uusissa suosituksisssa on ohjeita erityisesti ihmisille, joiden toimintakyvyssä on rajoitteita. Tällaisia rajoitteita ovat esimerkiksi sairaudet ja vammat. Uusia suosituksia on rollaattoria ja pyörätuolia käyttäville henkilöille.

Myös kevyt liikunta parantaa terveyttä. Joka viikko olisi hyvä liikkua kunnolla 2,5 tuntia.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste