Uudenmaan eristys päättyy tänään

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.04.2020

Hallitus on päättänyt, että Uudenmaan eristäminen muusta Suomesta päättyy. Eristys päättyy jo tänään keskiviikkona.

Hallitus kuitenkin suosittelee, että ihmiset välttävät kaikkea turhaa matkustamista. Pääministeri Sanna Marin sanoo, että rajoituksia otetaan uudelleen käyttöön, jos koronatilanne pahenee. Siksi nykyisiä rajoituksia pitää noudattaa edelleen. Hallitus suosittaa, että etätöitä jatketaan.

– Nyt ei ole aika lähteä mökille, sanoo Marin.

Jos mökkiläinen sairastuu, hänen pitää mennä oman kunnan terveyskeskukseen, ei mökkikunnan terveyskeskukseen.

Uusimaa eristettiin, jotta koronavirus leviäisi hitaammin Suomen muihin maakuntiin. Eristäminen päättyy nyt, koska erot Uudenmaan ja muiden maakuntien välillä ovat pienentyneet. Koronavirus leviää yhä, mutta se leviää hitaasti.

Sisäministeri Maria Ohisalo sanoo, että rajoitukset ovat hidastaneet tautitapausten lisääntymistä. Ohisalo suosittelee, että ihmiset eivät kokoonnu vappuna juhlimaan.

Lähteet: STT, Yle

Yksi kommentti artikkeliin ”Uudenmaan eristys päättyy tänään”

  1. Säin selkeä tietoja näistä uutisia
    kiitos paljon että helpottaa suomen kieli sanastoja helpommin kieltä

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)