Punkalaitumen vastaanottokeskuksen turvapaikanhakijat valmistivat yhdessä irakilaista ruokaa ravintolapäivänä marraskuussa.

Turvapaikanhakijat halutaan töihin

Hallitus haluaa turvapaikanhakijat töihin. Vastaanottokeskuksia suljetaan.

Sisäministeri Petteri Orpo esitteli hallituksen uutta ohjelmaa turvapaikanhakijoita varten. Sen tarkoitus on katkaista vähentää hallitsematonta maahanmuuttoa, karsia kustannuksia ja parantaa kotouttamista.

Hallituksen mielestä turvapaikanhakijoiden tulee kotouttamisen vastineeksi tehdä töitä. Hallitus haluaa myös sijoittaa turvapaikanhakijat eri puolille Suomea. Viranomaiset eivät halua, että kaikki hakijat asuvat Etelä-Suomessa.

Maahanmuuttovirasto lakkauttaa joulu- ja tammikuussa vastaanottokeskuksia. Ainakin Parikkalan, Vantaan ja Merikarvian yksiköt lakkautetaan. Pääkaupunkiseudulle aiotaan perustaa kaksi palautuskeskusta. Niihin sijoitetaan henkilöitä, jotka eivät saa Suomesta turvapaikkaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Turvapaikanhakijat halutaan töihin”

  1. Kirsi

    Työnteko on varmasti kaikkien toive, ja sitä toivovat turvapaikanhakijat kaikkein eniten. Kukapa meistä ei haluaisi olla avuksi ja tehdä asioita, joilla on merkitystä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste