Libanonissa syntynyt palestiinalainen Hamza Kayed leikki syyrialaisen Ronyn ja Heavyn kanssa Tornion järjestelykeskuksen pihalla 24. tammikuuta.

Suuri osa hakijoista saa kielteisen päätöksen

Yli puolet turvapaikanhakijoista saa kielteisen päätöksen. Kielteisen päätöksen saa 62 prosenttia.

Kielteisiä päätöksiä annetaan erityisesti albanialaisille. Heistä yksikään ei saanut turvapaikkaa viime vuonna. Irakilaisista hakijoista 85 prosenttia sai myönteisen päätöksen.

Sisäministeriön mukaan Suomen käytäntö on tiukentunut. Suomeen saapui viime vuonna 32 000 turvapaikanhakijaa. Määrä on noin kymmenen kertaa enemmän kuin vuonna 2014. Suomeen saapui hakijoita enemmän kuin koskaan aiemmin. Suomeen tuli myös aiempaa enemmän alaikäisiä lapsia ilman vanhempiaan. Suurin osa alaikäisistä tuli Afganistanista.

Hakijoita tuli eniten Irakista, Afganistanista, Somaliasta, Syyriasta ja Albaniasta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste