Kuka tahansa voi ostaa Suomi-tulppaaneja.

Kuka tahansa voi ostaa Suomi-tulppaaneja.

Suomi saa tulppaanin Hollannista

100-vuotias Suomi saa Hollannista syntymäpäivälahjaksi tulppaanin. Tulppaani on nimeltään Suomi 100.

Ensimmäiset lajikkeen sipulit  istutetaan presidentin kesäasunnolle Kultarantaan Naantaliin.

Uusi tulppaani on valkoinen ja pitkävartinen. Presidentti Sauli Niinistön puolison Jenni Haukion mielestä uusi tulppaani on kaunis ja hieno symboli Suomen juhlavuoden kunniaksi. Haukio on tulppaanin kummi.

– On ilo istuttaa nämä tulppaanit Kultarantaan syksyllä, Haukio sanoo.

Suomi saa 4 000 tulppaanin sipulia. 1 000 niistä istutetaan Kultarantaan. Myöhemmin kuka tahansa voi ostaa Suomi 100 -tulppaanin sipuleita.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Suomi saa tulppaanin Hollannista”

  1. THIRANAN MINTTU

    Joa variä tulppaanit pussiin niin paljon väriä kuin mahdollista .Myydäkseen.